Community / Testzaden 2025

Testzaden onder uitdagende omstandigheden

30 meter van de grond, pal op het zuiden, met temperaturen waar een gemiddelde Hollander van smelt (en niet op de goede manier)...

Het gaat lekker! De boerenkool valt enorm in de smaak bij zowel konijntjes als mensen. De fijnproevertjes zouden willen dat de boerenkool sneller zou groeien, want ze zijn op rantsoen gezet. 3 gezaaid, 3 uitgekomen.

De snijbiet is moeders grote favoriet (ze overweegt zelf een MM mini te kopen, alleen voor dr snijbiet, haha). 2 minis vol lijkt niet genoeg. Alle zaadjes geplant, 8 plantjes overgehouden.

De sla (2 uit 3 voor beiden) en kool (3 van 3) groeien gestaagd en leveren ook een gemoedelijke voorraad slakken om te leren vliegen. Die lijken maar niet te leren dat ik een slaktrebuchet gevonden heb (een plastic schepje waar ze niet aan blijven plakken, hoe hard ze het ook proberen) en ze zonder pardon de afgrond in katapulteer. Ik voel me bijna de vrouwe van het kasteel, en de slakken zijn de belegeraars dit jaar...

Ik zit nu intensief te staren naar de miniblokjes met zomerandijvie in de voorplantkas, en met mij 2 paar kleine bruine havikoogjes onder flapoortjes, van de gewillige testertjes. Wordt vervolgd!