Community / Show je MM

Terugblik seizoen 2022

Door de post van Jelle was ik de foto's van vorig jaar aan het bekijken en dan begint het toch echt wel weer te kriebelen! 🌱 Vorig seizoen veel nieuwe dingen uitgetest. Het één was een succes het andere totaal niet en dat maakt het allemaal zo leuk. πŸ‘©β€πŸŒΎ

1 maart '22 ben ik in de tuinkamer gestart met zaaien, samen met een grote groep MM-ers. Daar groeide het allemaal goed, er zat ook een echte reuzen radijs bij en laat ik nou net de oproep hebben gezien van De Grote Radijzenwedstrijd 2022. πŸ˜€ Die kans kon ik natuurlijk niet laten schieten en meteen foto's van mijn reuzen radijs ingestuurd. Een tijdje later kreeg ik een mailtje dat ik de 2e prijs had gewonnen, jippie. πŸŽ‰

9 mei '22 ben ik gestart met zaaien in de buitenbakken. Dit kon niet eerder, want we waren aan het veranderen. Mijn zelfgemaakte houten bakken werden vervangen door 4 MM-Hero's van 60x120, waarvan 2 met klimrek. Hier heb ik ook meteen een vak met gewone bieslook en een vak met  knoflook bieslook gevuld, want mijn testzaden waren geen succes. 🀭 Ook de Chinese radijs (testpakket) was helaas geen succes bij mij.

Vanaf juni konden we weer heerlijke aardbeien oogsten, zo lekker versgeplukte aardbeien. πŸ“ Ook bloeide het komkommerkruid (testpakket) volop, een ware insectenmagneet een genot om naar te kijken. 🌸 De paarse bladsla (testpakket) ging ook als een speer. Deze sla smaakt heerlijk en heeft een enorme sierwaarde. Een echte aanwinst voor de MM. πŸ‘Œ Ook het basilicummengsel (testpakket) is een enorm succes.

Dan lees ik het bericht dat er als test "echte" kruidenplantjes door de MM verkocht gaan worden. In juli kreeg ik de kruidenplantjes tijm, munt, salie en rozemarijn binnen. Ik had er meteen een paar gekleurde MM-Mini's bijbesteld, want dat lijkt zo fleurig. πŸ’šπŸ’™ De plantjes waren niet al te groot, maar jeetje wat kregen ze een groeispurt! πŸ˜ƒ

Ook kan ik altijd zo genieten van de snijbiet, de kleuren zijn zo mooi om te zien. 🌈 In 2 maanden tijd zijn de buitenbakken veranderd in een groene oase, wat een rijkdom! Ook in de tuinkamer groeit het super. 🌱

Een groot succes dit seizoen waren aardappel Annabel πŸ₯”, de knoflook πŸ§„ en de rode winterui. Zeker voor herhaling vatbaar. De courgettes en komkommers waren ook zeer vruchtbaar dit seizoen. πŸ₯’

En dan natuurlijk de tomaten, lekker veel tomatensaus en tomatensoep kunnen maken, ideaal. πŸ… Echt mega veel tomaten kunnen oogsten het ging maar door, echt bizar! πŸ˜‡ Heel wat anders dan het jaar ervoor, dat was een rampenjaar voor de tomaten... Zo zie je maar weer dat elk seizoen anders is en dat het weer van grote invloed is. ☁️🌞🌦

Het ABC-kruid (testpakket) had een moeilijke start, maar uiteindelijk toch 2 mooie planten in bloei gekregen. 🏡 Een sierlijke plant om te zien. Als je ervan eet begint de hele mond te tintelen, daarom wordt de plant ook wel kiespijnplant genoemd.

In september stonden er mega veel zonnebloemen te bloeien, wat een genot om naar te kijken en wat zijn ze groot. 🌻 De hangmat was dan ook één van mijn favoriete plekjes op dat moment.

In oktober drie prachtige baby pompoenen kunnen oogsten van één plant, dat was me nog niet eerder gelukt twee was de max dus best wel een beetje trots. πŸŽƒ

En dan natuurlijk de prachtige paarse boerenkool (testpakket). πŸ’œ Wat een plaatje om te zien, daar geniet ik nu nog volop van! πŸ€— Het geeft kleur in de winter, voor mij een absoluut blijvertje. πŸ‘Œ Hoe kouder de nachten hoe paarser de kleur van het blad wordt. De smaak is ook heerlijk. πŸ˜‹

Ik ben zo benieuwd wat het nieuwe seizoen voor ons in petto heeft. Nog eventjes geduld en dan kunnen we allemaal weer volledig los gaan, super veel zin in! 🌱πŸ₯•πŸ…πŸ₯’πŸ“πŸ‘©β€πŸ³