Community / Recepten
ingemaakte tomaten
Maar wat zal ik met de gele tomaten doen, behalve heerlijk door de sla en zo opsnoepen. Ik heb ze nu ingemaakt. Nog nooit gemaakt dus benieuwd hoe ze smaken. Ik vond een recept die ik wat heb aangepast.
- ongeveer 250 Gram gele tomaat (of rode cherrytomaten) bij de steelaanzet ingeprikt met een sateprikker
- 150 ml witte wijn azijn
- 100 ml water
- 2 sjalotjes gesnipperd
- 2 teentjes knoflook geperst
- 1 eetlepel mosterdzaad
- 1 kruidnagel
- 1 eetlepel suiker
- beetje zout
Je fruit de sjalotjes en knoflook even in een beetje olie aan, niet bruin laten worden. Daarna doe je alle andere ingrediënten behalve de tomaten erbij en laat je het 10 minuten borrelen.
Dan doe je tomaten in een gesteriliseerde pot en doe je het azijnmengsel er overheen. Dit kan je een paar maanden bewaren. Kan je in de herfst nog eens genieten van je tomaatjes.