Community / Recepten

Heerlijk recept met snijbiet en tomaat

Ik heb van de site www.snijbiet.nl een heerlijk recept gemaakt: snijbiet in verse tomatensaus. Dit schijnt een spaans gerecht te zijn.

Dit is hoe ik het heb gemaakt:

1 kg rijpe tomaten (ik gebruikte gele tomaten)
2 kg snijbiet in stukjes (hoeveelheid komt niet heel precies)
1 ui gesnipperd
2 tenen knoflook gehakt
1 groentebouillonblokje
Snuf gedroogde oregano
1 tl suiker

Kook de snijbiet in water 15 minuten en laat uitlekken. Blender de rauwe tomaten tot een saus. Fruit de ui glazig met de knoflook. Voeg de tomaten toe en laat 20 minuten sudderen. Voeg suiker, oregano, bouillonblokje en de uitgelekte snijbiet toe en warm door.

Ik at de saus met pasta en spaanse gehaktballetjes (gehakt met al andaluskruiden).