Community / (Net) niet MM

San Marzano tomaten

Hehoi :)

Ik ben vorig jaar in Italie geweest en toen heb ik San Marzano tomatenzaadjes meegenomen. Deze heb ik dit jaar gezaaid in gewone potgrond, maar nu ben ik helemaal over tot de makkelijke moestuin. Nu staat elke plant in zijn eigen pot met de makkelijke moestuinmix en gaat het hartstikke goed.

De dieven in de oksel haal ik weg, maar ik vroeg mij af of ik nog meer takken moet weghalen? Je ziet bij sommige takken namelijk geen takjes waar tomaten uit gaan komen. Zijn die dan zinloos en gebruiken die energie wat beter naar de plant kan?