Community / (Net) niet MM

muizen houden niet van kaas...

Mijn tuinmuizen wandelen nu gezellig door de moestuinbak. ze hebben het makkelijk, want hij staat lekker vol!Gelukkig heeft mijn buurvrouw vallen, want ik word steeds bloeddorstige.Na de eerste nacht had een muis (we denken Henkie) het leven gelaten.De tweede nacht heeft echt een joekel van een slak zich tegoed gedaan aan de kaas in de muizenval. Ik wist niet wat ik zag!Daarna vele slakkensporen die naar de kaas leiden...maar geen muis..Lees ik tot mijn grote verbazing dat muizen de geur van kaas bv afschuwelijk vinden. Dat ze nooit of te nimmer kaas gaan eten met zo'n heerlijke moestuinbak waar je zo makkelijk eten kunt scoren. Ik hoorde ze laatst fluisteren dat het niet voor niets de makkelijke moestuin heet...Mijn volgende poging is pindakaas. Daar hoor ik goede verhalen over. Niet verder vertellen hè... hopelijk trappen ze hier wel in...