Community / (Net) niet MM

Kennen jullie Crosne oftewel; de Japanse Andoorn??

Ik kreeg dit voorjaar een pot van mijn moestuin vriendin met een groene bladplant lijkend op munt. In de zomer heb ik het deels het blad geoogst en klaargemaakt als het meiraapjesblad was lekker. Maar het gaat om de knolletjes ondergronds .Al het blad was nu afgestorven dus ik keerde de pot om en werd verrast door de nog aardige hoeveelheid kleine knolletje die aan de uiteinde van de wortels groeien.De groeiwijze is te vergelijken met aardappels. Dus is een aantal kleine knolletjes deed ik terug in een grotere pot. Als het goed is groeit daar weer nieuw loof uit en later nieuwe knolletjes.Ik vindt ze rauw heerlijk knapperig met lichte nootachtige smaak. Lekker als snack dippen in yoghurt sausje. Ik deed een deel als cress op de soep. Ook lekker!!En het laatste deel voegde ik op het laatst toe bij de geroosterde pompoen en spruitjes..😋 Heel veelzijdig te gebruiken dus ik kijk al uit naar nieuwe oogst!!Bedankt Moestuin vriendin!!😘🌱🍄🌱👩‍🍳🌱👩‍🍳🌱