Community / (Net) niet MM

Is dit normaal?

Hallo tuinders,
ik heb aardappelplanten staan en laatst had de bladeren last van bladvuur, dus ik heb hem gesnoeid.   Nu merk ik dat als er bladeren op beginnen te groeien, die geel en vervormd en ook zwak zijn.  Kan ik iets doen om de snoeiwonden te herstellen of iets anders om hem nog te redden en de impact die ik heb aangedaan te verkleinen?  

Ook zijn de onderste bladeren geel en bruinig aan het worden, is dit gewoon het einde van zijn levensduur of is er meer aan de hand?

Ook zijn de bladeren slap, komt dit door uitdroging of iets anders?  
Ik zelf vermoed een voedingsstof tekort. 

Ik heb foto's van de snoeiwond, de gele bladeren en van een slappe blad.

Graag hoor ik van jullie!