Community / Algemeen
Categorie voor de MM-testzaden 2019
Er is nu een speciale categorie voor alle MM-ers die mee-testen met ons testpakketje.
De bedoeling is dat we aan het eind van het jaar goed kunnen beslissen of we deze soorten wel of niet opnemen in ons zadenpakket en aan de MM-app toevoegen.
Vooral voor de app hebben we veel gegevens en foto's nodig. Ga maar na: voor elke soort moeten we alle stappen bepalen, de tijden afstemmen die ertussen liggen en overal illustraties van maken.
En daar kan jij ons bij helpen 😀.
Uiteraard zaaien en testen we alles zelf. De tomaat zaaien we zelfs op verschillende manieren: op alleen vermiculiet en op een mengsel van half mix/half vermiculiet (zie foto). Ook zetten we de helft in de kas en de helft buiten. We houden overal de data van bij.
Maar: wij zitten in het topje van Groningen, onze tuin is vrij open en winderig, en het kan best dat jij andere ervaringen krijgt dan wij. Of iets tegenkomt dat hier niet gebeurt.
Het zou geweldig zijn dat jij ook je ervaringen bijhoudt. Wees niet bang: we verwachten geen uitgebreid rapport van je, maar als je af en toe wat laat weten zou dat wel heel fijn zijn.
Vooral als je een beetje aangeeft hoe lang het bij jou duurt voordat de zaden opkomen, de zaaitijden, de problemen die je tegenkomt en wanneer je begint met oogsten.
Verder zijn foto's van de verschillende stadia heel welkom.
Op dit kanaal kan je al je foto's en ervaringen kwijt, vragen stellen etc. Ik zal proberen daar af en toe ook wat te posten, tips te geven etc. maar ik denk dat jullie waarschijnlijk meer van elkaar leren dan van mij 😉.
Alvast super bedankt voor je hulp en nogmaals: top dat je mee-test!
PS: alle kopers van de testzaden krijgen vandaag een mail met een PDF met informatie over de soorten.
Je vindt de PDF ook hier.
Edit Merijn: Linkje naar .pdf aangepast (ging naar mail)