Community / Algemeen

Bevruchten courgette lastig

Het blijft toch wel een klusje hoor,  ik ben sterk geneigd om toch maar de natuur z'n gangetje te laten gaan. Voel als een ongewenste intimiteit als ik de bloem moet openen om met de mannelijke variant er in te komen. Ik zie namelijk de bloem nooit open! Waarschijnlijk als ik op mijn werk zit? De courgette die ik heb bevrucht terwijl de bloem niet helemaal open was,  blijft uit schrik klein en degene waar ik af ben gebleven groeit nu langzaam tot betere afmeting.
Komkommer doet t op de half schaduw plek en solitair weer beter dan de bakvariant.  Net als vorig jaar.  De snijbonen doen t helemaal bovenin het best.  En de paksoi mag leker bloeien.  Wát een leuke bloemetjes heeft ie! Kortom  er is weer van alles gaande hier 😉