Community / Algemeen
Testzaden 2022
Er stond in de brief dat jullie benieuwd waren hoe het zou gaan met de testzaden en dat jullie het leuk zouden vinden om wat foto’s te zien. Inmiddels heb ik de Chinese Radijs al gezaaid in mijn bak, die kwam na een paar dagen al overal op! Wat een vrolijk gezicht. De zaailingen zijn mooi van kleur, dat belooft wat. Ook het komkommerkruid is ontkiemd. Het ziet eruit als een harig monstertje. Het ABC plantje heb ik gisteren gezaaid. Nog even geduld daarvoor, maar naar die plant ben ik wel heel erg nieuwsgierig geworden!
In mijn bak buiten zijn de spinazie en rucola al opgekomen en die bewaak ik met mijn leven tegen slakken en vogels. Ik heb er glazen potjes overheen gezet. Ook de tomaten zijn bij mij goed gegroeid. Die heb ik verplaatst naar een grotere pot op mijn vensterbank en ik draai de potten braaf elke dag een kwartslag.
En wat ik vanmorgen had… er stond ineens een paddestoel tussen mijn Tijm plantjes in de kweekbak. Wat moet ik daar mee aan? Kan zoiets kwaad voor de plantjes? Het is zeker een soort schimmel? Hij is best wel mooi, hoor. Vooral de kinderen waren zeer verbaasd dat zoiets in 1 nacht kan groeien. We hebben hem nog maar eventjes laten staan.
Dan rest mij te zeggen: wat een geweldige hobby is dit! Ik ben helemaal om. Het succes tot nu toe heeft mij alleen maar nóg enthousiaster gemaakt!