Hitte Vandaag wordt het heet in het zuiden van Nederland: tot wel 31 graden! Check of je waterreservoir nog vol zit, of de mix nog vochtig is, geef je kwetsbare planten rond het middaguur schaduw en wacht met zaaien tot het weer wat koeler is.

Community / Algemeen

Plannen voor 2021!

Na een best leuk & succesvol 1e moestuin-jaar is het nu tijd voor de start van jaar 2! Vorig jaar merkte ik dat er vakken een hele tijd leeg bleven in de bak, ondanks dat ze in de app gevuld waren. Bijvoorbeeld tomaat en courgette die een  tijd lang binnen staan. In de app heb ik nu alvast een speciale 'voorzaaibak' daarvoor gemaakt. Daarnaast had ik door gebrek aan planning ook niet de ruimte voor alle klimmers die ik wilde.In excel heb ik daarom met behulp van het MM-boek en de ervaring van vorig jaar nu een planning gemaakt. De eerste zaadjes zitten al in de grond. Ik ben benieuwd hoe het gaat! Als jullie nog tips hebben voor mijn planning hoor ik het natuurlijk graag 👍
Ik heb trouwens een bak van 270cm x 60cm (18 vakken), vrijwel volledig voorzien van klimrek. Verder heb ik hem sinds een week voorzien van schrikdraad zodat de slakken dit jaar hopelijk niet alle lekkere jonge slablaadjes oppeuzelen..