Community / Algemeen

Moestuin begin september 2021

Een compilatie van van alles en nog wat in mijn moestuin (combi wel en niet MM). De zonnebloem is immens (ongeveer 4 meter) en heeft 2 bloemen en nog 3 knoppen. De eerste pompoen is al geoogst en gegeten, de overige 3 moeten nog wat geduld hebben. De 3 palmkolen zijn ondanks veel vraat van rupsen erg groot en prachtig en eindelijk heb ik een vak vol mooie paksoi. De zomerframboos heeft een rank van ruim 2 meter en wordt met een boog weer terug geleid. De bieten willen dit jaar wederom niet, ik denk dat de plek (of het jaar?) niet zonnig genoeg is. De niet MM courgette planten maken na een poosje ineens weer ladingen vrouwelijke bloemen aan, maar de mannelijke zijn er niet echt bij helaas. Daarnaast is er veel meeldauw op de bladeren, ik kijk het nog wel even aan. In juli verwijderde ik mijn enige hoge tomaat ivm ziekte en sindsdien ben ik erg voorzichtig met de andere tomaten. Omdat veel blad aangetast werd, heb ik alle bladeren verwijderd en de planten opgebonden op een manier zodat de vruchten lekker veel zon kunnen pakken en tegelijkertijd lekker in de wind kunnen drogen bij nattigheid. Ik hoop er het beste maar van. De OI kers en NZ spinazie groeien lekker hun vakje uit, ideaal die bakken op poten! 
Vandaag 3 lege vakken nog maar een keer inzaaien. Ik denk aan radijs, spinazie en andijvie. Fijne zaterdag iedereen!!