Community / Algemeen

MMoestuintafels 2025 | mei

Wat een mooie maand mei, de allermooiste. Nog alles groen en weinig geel blad. Onder het klimrek ging alles bloeien en kon even blijven staan omdat het in afwachting was van de zomergroenten. Ik organiseerde verschillende keren een High Tea en deze prachtige subtiele bloempjes gingen op de vaasjes. In het welkomstdrankje ging een viooltje.

Vanaf nu ook weer de ‘afvalstraat’ ingericht. Elke moestuintafel kreeg een emmer voor onkruid en meer.

Door de watertegels en het droge, warme en winderige weer merkte ik meer groei dan voorgaande jaren. Onder de lichte en droge toplaag is de mix donker en vochtig. Het blad is groot en heel heldergroen. Bij de wintererwt en sugarsnaps gingen ze voorheen even voorbij het steunrekje, maar nu heel ruim.
Maar niet zoveel dat er nog een steunrekje bovenop moest.

De eerste hoornaar is gespot in mijn schuur, in een klein vogelhuisje. Gelukkig was het een Europese hoornaar.

Wist je dat … je knippen nog net niet onder de knie hebt je ook peultjes kan (ver)knippen. En we hebben zaadjes van de radijs verdeeld in 16 schaaltjes.

Nu voorbereiden op een (landelijk) ‘Open Tuinen Weekend’ van Groei & Bloei op 21 en 22 juni.