Community / Algemeen
MMoestuintafels 2025 | april
De tomaten zijn inmiddels overgezet in grotere airpotten.
De testgroenten, hier nog op de vensterbank gingen gisteren de Hero’s in. De kleipillen van de testgroenten zijn ontkiemd en in de groei.
Ook had ik een ‘boom’ in mijn moestuin. Iets in gedachten met het blad, maar ging nu toch maar in de soep, en was heerlijk. Soms loopt dat zo en toch even afwachten hoe groot die werd. De ‘boom’ was 1.15 hoog.
Het bloemenbed is verplaatst dichterbij het terras en ingezaaid met biologische bloemen voor de insecten. Het juiste voedsel op het goede moment. De achterliggende weide is nog groen, maar de eerste veldbloemen zijn al zichtbaar.
‘s ochtends is het genieten van vogels en twee eekhoorns die achter elkaar aanrennen in de boom en snoepen van de vogelvoedertafel. En natuurlijk genieten van de enorme groei in de MM met minimale inspanning.
De temperaturen dit voorjaar zijn mild, evenals 2024. Weken achtereen buiten werken met fijne temperaturen.
Toen ik begon had ik in februari precies een week om fijn buiten te werken, daarna was het weer ‘April doet wat ie wil’ en was het guur en koud.