Community / Algemeen
MMoestuintafels 2024 juli
De eerste boontjes en courgettes zijn geoogst. De heerlijke boterboontjes in de groei en de vele bloempjes beloven veel.
De NZ spinazie ook ruim te oogsten en basilicum ging met olie in de vriezer. Veel borage uitgezaaid, in de teil laten groeien (dat was mijn voorraad MM mix) en deze werd enorm, nog niet eerder zo groot gehad.
De uien en knoflook geoogst uit de mini’s, ze hadden wel wat groter gekund, maar altijd blij ermee.
De gele struiktomaat is in twijfel, wil graag een balkontomaat zijn 🤷🏻♀️ Het groeit ruim boven de lage pyramide van bamboe.
De Salanova’s of kleipillen waren de hele zomer weer goed voor vele maaltijden, en gingen midden/eind juli pas aan het doorschieten.
Wat ging niet goed.
-de drie broccoli, 1 ging dood, de andere twee staan stil in de groei met telkens geel wordend blad.
-O.I. kers, 2x vol in de luizen, die heb ik vervangen, gelukkig heb ik meerdere/ reserve. Toch al veel zaden kunnen oogsten voor kappertjes.
-de test komkommer lijkt er geen zin in te hebben, veel gele komkommertjes. De groei lijkt nu te komen door extra voeding en/of warmere temperaturen.
Nu weer een flink aantal lege vakken voor een nieuwe zaaironde!