Community / Algemeen

Aardappeloogst! 🥔🥔🥔 4231 gram uit 8 vakken!

Vandaag mijn aardappelbak helemaal leeggeoogst. De Annabelles (5 vakken) en mijn biologische aardappels uit de supermarkt (3 vakken) waren nog groen. Ze begonnen net een klein beetje te vergelen, hier en daar, maar sommige Annabelles verloren hun kracht en gingen slap hangen. Dus het leek mij een goed idee om het lekkere weer ☀️ vandaag te benutten om de bak grondig te legen.

Ik ben niet ontevreden: de 5 vakken Annabelles leverden per vak resp. 479, 190, 667, 631 (enige vak waar ik maar één Annabelle had gepoot in plaats van twee; omdat er 9 in mijn zakje zaten) en 592 gram op; de 3 vakken met biologische supermarktaardappelen leverden resp. 449, 590 en 724 gram op. Die aardappels hadden nog kunnen groeien, want die had ik eigenlijk nog wel langer moeten laten staan. Ze zaten ook steviger vast dan de Annabelles. Maar ik vergiste me in welke ik waar had gezet (hoewel ik het had kunnen zien, want deze staken al weken qua lengte boven de Annabelles uit), dus alles geoogst. Bij het grondig doorzoeken van de mix nadat ik alle vakken al had leeggeoogst, vond ik toch nog een paar grote en een aantal kleinere aardappels, totaal nog weer 309 gram.

Alles bij elkaar dik 4 kilo en als één van de laatste een mooi samengegroeide. ❤️

Nu nog even nieuwe voeding erdoor, water geven en opnieuw inzaaien. 🤔🌱